[ad_1]

فریب ظرافت های یخ زده ، که منجر به کشف جنون تکنو دیوانه واری شد.
بزرگنمایی / فریب ظرافت های یخ زده ، که منجر به کشف جنون تکنو دیوانه واری شد.

NurPhoto | گتی ایماژ

از بین تمام رمز و رازها و بی عدالتی های دستگاه بستنی سازی مک دونالد ، همان چیزی که جرمی اوسالیوان اصرار دارد ابتدا متوجه شوید رمز رمز مخفی وی است.

وی توضیح داد ، روی نماد مخروطی که روی صفحه دستگاه بستنی دیجیتال Taylor C602 است کلیک کنید ، سپس روی دکمه هایی که یک برف ریزه و میلک شیک را نشان می دهد ضربه بزنید تا اعداد روی صفحه را 5 ، سپس 2 ، سپس 3 ، سپس 1 تنظیم کنید. سپس این توالی دقیق کمتر از 16 فشار کلید ، یک منو به طرز جادویی باز می شود. فقط با استفاده از این کد تقلب می توانید به علائم حیاتی دستگاه دسترسی پیدا کنید: همه چیز ، از تنظیم ویسکوزیته مواد لبنی و قندی آن گرفته تا دمای گلیکول عبوری از عنصر گرمایشی ، تا معنی پیام های خطای متعدد آن.

اوسالیوان در یکی از اولین پیام های اسرارآمیزی که اوایل سال جاری از او دریافت کردم نوشت: “هیچ کس در مک دونالد یا تیلور توضیح نمی دهد که چرا یک منوی مخفی و نامشخص وجود دارد.”

طبق گفته اوسالیوان ، این فهرست در راهنمای مالک دستگاه های بستنی دیجیتال تیلور ، که تجهیزات استاندارد بیش از 13000 رستوران مک دونالد در ایالات متحده و ده ها هزار نفر در سراسر جهان هستند ، مستند نیست. و این عدم دوستانه بودن مات نسبت به مصرف کنندگان ، تنها مشکل ماشین آلاتی است که به شهرت بی نظمی و شکننده بودن دست یافته اند. به لطف تعدادی از راه حل های مشکوک مهندسی ، آنها اغلب در رستوران های مک دونالد در سراسر جهان کار نمی کنند تا جایی که به یک الگوی رفتاری کامل در شبکه های اجتماعی تبدیل می شوند. (لحظه ای برای جستجوی توییتر وقت بگذاریددستگاه بستنی شکسته مک دونالدو شاهد هزاران صدای فریاد ناامیدانه باشید.)

اما پس از سالها مطالعه این دستگاه پیچیده و بسیاری از راههای شکست ، اوسالیوان از این تصور بسیار خشمگین است: این که غول غذایی تیلور آبپاشهای McFlurry را با قیمت حدود 18000 دلار به دارندگان رستوران های مک دونالد می فروشد ، و در عین حال کارهای داخلی این شرکت را حفظ می کند راز آنها است. علاوه بر این ، تیلور شبکه ای از توزیع کنندگان مورد تأیید را حفظ می کند که سالانه هزار دلار برای قراردادهای گران قیمت نگهداری از حق رای دهندگان دریافت می کنند ، با تماس تکنسین ها و رمز ورود مخفی دستگاه های واقع در پیشخوان آنها ، آنها را لمس می کنند.

O’Sullivan گفت که منوی مخفی یک مدل تجاری را نشان می دهد که فراتر از حق تعمیر است. همانطور که وی توصیف می کند ، چیزی کمتر از تکان دادن شیشه شیر نیست: فروش حق امتیاز یک ماشین پیچیده و شکننده. از درک این مسئله جلوگیری کنید که چرا دائماً شکسته می شود. سود توزیع کنندگان از تعمیرات را کاهش دهید. اوسالیوان می گوید: “داشتن مشتری بسیار هدفمند ، نابینا و قادر به ایجاد تغییرات اساسی در تجهیزات خود ، سود بزرگی است.” او می گوید ، و مک دونالد همه آنها را اداره می کند ، با اصرار بر وفاداری به تامین کننده قدیمی خود. (با تصمیماتی از قبیل تجهیزات در برابر سلطنت مک دونالد مقاومت کنید ، و شرکت ممکن است اجاره یک رستوران را در زمین تحت مالکیت مک دونالد تحت قرارداد حق رای خود فسخ کند.)

بنابراین دو سال پیش ، پس از مصائب عجیب و دردناک خود با دستگاه های تیلور ، اوسالیوان 34 ساله و شریک زندگی اش ، ملیسا نلسون 33 ساله ، شروع به فروش یک گجت به اندازه یک کتاب کوچک جلدی کردند که آنها کیچ را صدا کنید. آن را در دستگاه بستنی تیلور نصب کرده و به Wi-Fi وصل کنید ، و در واقع اکسترودر لبنی خصمانه شما را هک کرده و به اسرار ممنوع آن دسترسی پیدا می کند. Kytch به عنوان یک خطای مشاهده در ماشین عمل می کند ، ارتباطات بین اجزای آن را رهگیری و استراق سمع می کند و آنها را به رابط کاربری بسیار دوستانه تری از آنچه تیلور تصور کرده بود ارسال می کند. این دستگاه نه تنها تمام داده های داخلی پنهان دستگاه را نشان می دهد ، بلکه آنها را به مرور ثبت می کند و حتی راه حل های عیب یابی را از طریق شبکه یا برنامه ارائه می دهد.

نتیجه این امر ، پس از آنکه مک دونالد و تیلور از موفقیت اولیه کیچ مطلع شدند ، یک جنگ سرد دو ساله بود – جنگی که اکنون فقط داغ شده است. در برهه ای از زمان ، سازندگان کیچ معتقد بودند که تیلور کارآگاهان خصوصی را برای تهیه دستگاه های خود استخدام کرده است. تیلور اخیراً از محصول مانیتورینگ مرتبط با اینترنت رقیب خود رونمایی کرده است. و مک دونالد تا آنجا پیش رفت که با ارسال نامه های الکترونیکی به صاحبان امتیاز مک دونالد ، به آنها هشدار داد که دستگاه های Kytch “اطلاعات محرمانه” تیلور را نقض کرده و حتی می توانند باعث “آسیب جدی به انسان” شوند.

پس از تماشای تلاش های مک دونالد و تیلور برای از بین بردن تجارت خود در 5 ماه پس از این ایمیل ها ، اوسالیوان و بنیانگذار وی اکنون در ضد حمله قرار دارند: زوج Kytch به WIRED گفتند که آنها قصد دارند از برخی از حق رای دهندگان مک دونالد شکایت کنند که معتقدند آنها در حال مذاکره هستند با تیلور با تحویل دستگاه های Kytch خود به غول بستنی و اجازه بازسازی آنها – نقض توافق نامه امتیاز دهندگان با Kytch. (تیلور دریافت دستگاه های Kytch را انکار می کند ، اما اینکه وی سعی در به دست آوردن یکی از آنها را داشت یا اینکه یک توزیع کننده تیلور در نهایت به آن دسترسی داشت را انکار نمی کند.) این پرونده احتمالاً اولین والی از Kytch در یک نبرد حقوقی پیش ساخته و نامرتب خواهد بود علیه تیلور مک دونالد.

اما اوسالیوان در پیام های اولیه خود برای من به جزئیات این درگیری فزاینده اشاره ای نکرد. در عوض ، با حیله گری هامبورگ ، او جرات کرد یک نخ سست را بگیرد که فکر می کرد می تواند توطئه ای گسترده را آشکار کند. اولین پیام های متنی او سالیوان در پایان گفت: “من فکر می کنم شما می توانید این داستان را فقط با طرح یک سوال ساده و بسیار معقول باز کنید:” هدف واقعی این منوی پنهان چیست؟

فراری سرویس نرم؟

دستگاه بستنی استاندارد تیلور در آشپزخانه مک دونالد “مانند یک ماشین اسپرت ایتالیایی” است صاحب نام مستعار که از توییتر McD Truth استفاده می کند او آن را برای من توصیف کرد.

هنگامی که صدها جز highly کاملاً مهندسی شده در C602 تیلور با هم کار می کنند ، عملکرد دستگاه نمایانگر کارایی و قدرت است: مانند سایر دستگاه های بستنی ، مواد مایع را از طریق یک قیف گرفته و سپس آنها را در یک لوله چرخان منجمد می کند ، ورق های کوچک را می کشد از مخلوط یخ زده از سطح فلز سرد بشکه با تیغه های تراش دهنده ، مرتباً آن را مخلوط می کنیم تا کمترین بلورهای یخ ممکن را بدست آوریم ، و سپس آن را از طریق یک نازل به یک فنجان یا مخروط انتظار فشار می دهیم.

اما دستگاه بستنی سازی که تیلور برای مک دونالد ابداع شده ویژه است: این دستگاه دارای دو قیف و دو بشکه است که هر یک به طور مستقل با تنظیمات دقیق کار می کنند تا هم شیردوش و هم یک قسمت نرم تولید کنند. این از پمپ استفاده می کند ، نه از نیروی جاذبه ، مانند بسیاری دیگر از دستگاه ها برای سرعت بخشیدن به جریان مک فلوریز و ماکارونی: McD Truth فروش 10 مخروط بستنی را در هر دقیقه در دوره اوج فروش توصیف می کند ، که این امر برای سایر ماشین ها غیرممکن است.

و در حالی که سایر دستگاه های بستنی باید روزانه جدا و تمیز شوند – و هرگونه باقیمانده باقیمانده از بین برود – دستگاه های مک دونالد تیلور از یک فرآیند “عملیات حرارتی” روزانه استفاده می کنند که برای بالا بردن درجه حرارت محتوای آن به 151 درجه فارنهایت طراحی شده است ، حداقل آن را پاستوریزه کنید 30 دقیقه و سپس یک بار در شب دوباره آن را در یک چرخه منجمد کنید ، یک معجزه مدرن از بهداشت و صرفه جویی در هزینه.

اما مطابق با قیاس اتومبیل اسپرت ایتالیایی McD Truth ، این ماشین ها دارای مزاج ، شکننده و فوق العاده مهندسی فوق العاده ای نیز هستند. مک دی تراث نوشت: “آنها عالی کار می کنند ، به شرطی که همه چیز 100 درصد کامل باشد.” “اگر چیزی 100 درصد نباشد ، باعث از کار افتادن ماشین می شود.” (توافق نامه مک دونالد با صاحبان امتیاز نیز به آنها امکان استفاده می دهد در واقع دستگاهی ایتالیایی که توسط Carpigiani مستقر در بولونیا فروخته می شود ، که McD Truth آن را بسیار بهتر طراحی شده توصیف می کند. اما با توجه به اینکه ورود قطعات یدکی از ایتالیا یک هفته طول می کشد ، تعداد کمتری رستوران آن را خریداری می کند.

هر دو هفته یکبار ، تمام اجزای تیلور که دقیقاً طراحی شده اند ، باید جدا و ضد عفونی شوند. بعضی از قطعات باید با دقت روغن کاری شوند. قطعات دستگاه شامل کمتر از دو ده حلقه O و لاستیک و پلاستیک در اندازه های مختلف نیست. فقط یک عدد را ترک کنید و ممکن است پمپ آسیب ببیند یا اجزای مایع از دستگاه نشت کنند. مدیر فنی حق رای مک دونالد به من گفت که او بیش از صد بار دستگاه های بستنی تیلور را مونتاژ کرده و حداکثر 10 بار در اولین بار آنها را وادار به کار کرده است. او می گوید: “آنها بسیار بسیار خوب هستند.”

روند خودکار پاستوریزاسیون شبانه دستگاه ، به جای اینکه زندگی مدیران رستوران را راحت کند ، به بزرگترین آلباتروس آنها تبدیل شده است: دستگاه را با ترکیبی از مواد مخلوط بیش از حد یا مقدار کمی در قیف ها ترک کنید ، به طور تصادفی آن را خاموش یا خاموش کنید زمان اشتباه است ، یا قربانی اشتباهات یا اقدامات پیش پا افتاده بی شماری دیگر از جانب خداوند شوید ، و روند چهار ساعته پاستوریزاسیون با شکست مواجه می شود و یک پیام خطای عمومی و غیر قابل نفوذ ارائه می دهد – به این معنی که دستگاه تا چهار ساعت گرم شدن و انجماد کار نمی کند تکرار می شود ، اغلب در وسط ساعات اوج فروش بستنی.

دستگاه کیچ

نتیجه این امر می تواند صدها دلار از فروش فوراً از دست رفته باشد. (خصوصاً ، اوسالیوان توضیح می دهد ، در “فصل شمروك” ، هنگامی كه McDonald’s یك شیر شیشه سبز-شیری به روز سنت پاتریک ارائه می دهد ، كه فروش را با ده برابر افزایش می دهد.) معامله بزرگ لعنتی“، اوسالیوان تأکید می کند.)

تیلور ماشینی را با این الزامات فنی به مشاغل می فروشد که در نهایت توسط یک نوجوان بی حوصله اداره می شود که شغل فست فود آن در هفته اندازه گیری می شود. بنابراین جای تعجب نیست که دستگاه های بستنی سازی در بسیاری از رستوران های مک دونالد به همان اندازه خراب به نظر می رسند که خراب نیستند. وب سایت McBroken.com ، که با استفاده از یک ربات سعی می کند هر 20 تا 30 دقیقه بصورت آنلاین بستنی را در هر مک دونالد در آمریکا سفارش داده و نتایج را اندازه گیری کند ، نشان می دهد که در هر زمان در دو ماه گذشته ، حدود 5 تا 16 درصد از همه مک دونالد آمریکایی نمی توان بستنی فروخت. در یک روز بد معمول وقتی که من این قطعه را گزارش می کردم ، از هر پنج مک دونالد در لس آنجلس ، واشنگتن دی سی و فیلادلفیا یکی ، از هر چهار نفر در سانفرانسیسکو و از هر 10 نفر در نیویورک یکی بود.

بسیاری از شرکت ها علیه حق تعمیر مشتریان خود جنگیده اند ، از تلاش جان دیر برای جلوگیری از دسترسی کشاورزان به نرم افزار تراکتور خود گرفته تا تلاش های اپل برای محدود کردن افرادی که می توانند آیفون را تعمیر کنند. اما تعداد کمی از محصولات این شرکت ها به تعداد دستگاه های بستنی سازی مک دونالد نیاز به تعمیر دارند. هنگامی که WIRED برای این ماجرا به مک دونالد نزدیک شد ، این شرکت حتی در دفاع از عملکرد شامبلا دستگاه ها تلاش نکرد. سخنگوی گفت: “ما درک می کنیم که وقتی مشتریان برای معالجه منجمد به مک دونالد مراجعه می کنند و دستگاه های لرزش گیر ما کار نمی کنند ، برای مشتریان ناامیدکننده است.”

در همین حال ، در شبکه های اجتماعی ، الگوی رفتاری بستنی مک دونالد از فناوری مدرن ، سرمایه داری و شرایط انسانی ناامید کننده است. هنگامی که سه زن در فلوریدا پس از اطلاع از شکستن دستگاه بستنی در سال 2017 به یکی از کارمندان مک دونالد حمله کردند ، بخش قابل توجهی از واکنش ها در توییتر جانب مهاجمان را گرفت. خود مک دونالد از حساب رسمی خود توییت کرد در ماه اوت گذشته که “ما در مورد ماشین سرویس نرم خود شوخی داریم ، اما نگرانیم که این کار نمی کند” ، مالکی که نزدیک به 29000 پسندیدن دریافت کرده است.

در یک شب اخیر در ماه مارس ، سعی کردم تعداد افرادی که نسخه ای از شوخی را توئیت می کنند ، بشمارم 1400 دلار هزینه تشویقی Covid خود را برای تعمیر دستگاه بستنی محلی مک دونالد خرج کنید. من 200 تا گم کردم



[ad_2]

منبع: tarjome-news.ir