به محض این که راننده به وضعیت رانندگی آهسته و منظم “اروپایی” تغییر تحول می کند، C4 تنها احساسات مثبت ساخت می کند. زمان یکسان سازی و کاهش هزینه ها قوانین خودش را دیکته می نماید و حالا سیتروئن هاچ بک های جامد اروپایی تولید می کند. البته اصلی ترین چیز همین هست که اتومبیل حدود 10 ثانیه برای عجله 80 به 120 کیلومتر در ساعت نیز صرف می کند. حساس اعتنا به احساس خودم و با توجه به اندازه گیری همکاران در تحقیقات خودرو، C4 به جهت دو ثانیه دیگر به “صدها” عجله می دهد. فرانسوی ها ادعا می نمایند که شتاب پاسپورت از 0 تا 100 km در ساعت 12.5 ثانیه است. اعتنا پدال ترمز بالاست و نیروی عجله منفی آن به خوبی بین چرخ ها تقسیم می شود. این رویکرد به تولید محصولی یاری مینماید که حیاتی نیازهای وسیعترین مخاطبان ممکن از مصرفکنندگان جذاب باشد و حساس آن مطابقت داشته باشد. در همین ۱۸ سال بارها بازدید کرد ه ایم مشتری چندین روز پس از خرید کردن قطعه مناسب دوباره به سراغ متاع کلیدی آمده است. همین اتومبیل در ارتفاع ۱۸ سالی که از معرفی دسته اولیهی آن گذشته، توسط خودروسازهای کشورهای مختلف، شکلها و تغییرهای نسبتا زیادی را به خویش گرفته و حتی مدل سدان آن هم دارای تیتر ۲۰۶ SD دارای همکاری ایرانخودرو و پژو روانهی بازارها شده است. پیشرانه- یکی از از راههای فروش بالاتر یک خودرو، عرضه آن کلیدی تجهیزات رفاهی و فنی متنوع است تا بهاینترتیب بتوان ردههای متفاوت سنی و طیف گستردهتری از خریداران را راضی کرد. پژو پارس کالا کشور‌ایران ماشین یکی از از فیس لیفت­ های ماشین پژو 405 میباشد که در ده سال 1380 در کمپانی ایران اتومبیل نخست کلیدی نام پرشیا و سپس دارای نام پژو پارس عرضه شد. پیشرانه TU5 در واقع یکی از پیشرانههایی هست که ایرانخودرو ظاهرا علاقهی خاصی به به کار گیری از آن پیدا کرده! پژو ۲۰۶ به جهت اول بار در سال ۱۹۹۸ در قالب یک خودروی سوپرمینی روانهی بازارها شد و تولید آن توسط خودروساز فرانسوی تا سال ۲۰۱۰ نیز ادامه داشت. ولی یک عارضه جانبی نیز وجود دارد – C4 مخصوص به فرد خویش را از دست دیتا است. ولی اصلی همهی اینها تولید ۴۰۵ سپس از گذشت ۲۰ سال هنوز نیز ادامه یافته و این تولید طلانیمدت، آن را در منزلت پرشمارترین خودروی تاریخ جمهوری اسلامی ایران سپس از پراید قرار داده است. احتمالا سخن از پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ اندکی تکراری به نظر آید. همگی اینها به جهت ارتقا قابلیت اطمینان “ماشین” در لحاظ گرفته شده بود. ترافیک شهری به ندرت به شما اجازه می دهد اصلی سرعت بالا عجله بگیرید، اما در بزرگراه می توانید شتاب خاصی را ارتقاء بدهید و حیاتی آرامش آن را نگهداری کنید. اما در آیتم آزمایش C4، که اکثری از سیستمهای آن به وضوح به جهت پتانسیل دینامیکی بالاتر طراحی شدهاند، حساس به کارگیری از این جعبه AT8 “متفکرانه” تردیدهای قابل توجهی را ایجاد میکند. بیایید ببینیم “ربات” شش سرعته Aisin، نصب شده بر بر روی ورژن دیزلی C4 E-HDi، که آزمایش آن به زودی در صفحه ها پورتال ما ظاهر می شود، به چه صورت به پدال گاز و همینطور در 1.6 THP واکنش نشان می دهد. ابتدا به تاریخچه و سیر تحول دو خودرو میپردازیم و در نهایت نیز آخری مدلهای موجود از آن‌ها را که از پیشرانهی TU5 بهره می‌برند آیتم دقت قرار میدهیم و مهم توضیحاتی پیرامون پیشرانهی TU5 و مزایا و معایب آن و کارکرد آنها در دو اتومبیل گزارش را به اتمام خواهیم رساند. مقایسهی اجمالی دو آیتم از باسابقهترین محصولات ایرانخودرو خوا‌هیم پرداخت؛ پژو ۲۰۶ هاچبک تیپ ۶ و ۴۰۵ اس ال ایکس اساسی پیشرانهی tu5. پلتفرم اولیهی پژو ۴۰۵ بعد ها به جهت طراحی خودروهایی همچون پژو پارس و سمند هم گزینه استفاده واقع شد و همینطور ماشینهای پژو RD اصلی پیشرانه اشاره گر و همچنین روآ نیز از روی به عبارتی پلتفرم اولیه در مقاطعی ساخت شدهاند. سهم بخش اعظم میزان مرغوب بودن زیر پژو پارس سال نصیب کابین اتومبیل شده است. یک دوم، دو، سه – شک و تردید و تردید در آیتم ایمنی مانور انجام شده در اکنون حاضر وجود دارااست – و آن‌گاه خودرو در نهایت شروع به سبقت گرفتن از حمل و نقل عبوری می کند. و هر دو حافظه باطن خویش میکرو کنترولر می باشد که با یک برد مخصوص به اسم Tricore قابل برنامه ریزی میباشند . در نمونه های فعلی پژوپارس از طراحی داشبورد سوناتا استفاده شده و در میان مردمان نیز گهگاه به اسم “پژوپارس داشبود سوناتایی” موتور tu5 ویکی پدیا شناخته می شود.

ایندکسر