بازاریابی وابسته چیست؟
بازاریابی وابسته زمانی است که محصولات شرکت های دیگر را تبلیغ می کنید. وقتی کسی از طریق لینک وابسته شما خرید می کند ، کمیسیون دریافت می کنید.اگر به منبع این مقاله علاقمند شدید بر روی اینجا کلیک کنید.

به عنوان یک شرکت وابسته ، شما یک فروشنده شرکت هستید. شما به فروش کمک می کنید ، این شرکت به شما پاداش می دهد.

بهترین کار در مورد بازاریابی وابسته این است که می توانید آن را در مقیاس انجام دهید. یک فروشنده معمولی فقط محصولات یک شرکت را می فروشد. به عنوان یک بازاریاب وابسته ، می توانید محصولات بسیاری از شرکت های مختلف را تبلیغ کنید و از همه آنها پورسانت بگیرید.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟
تاجر به هر شرکت وابسته پیوندی منحصر به فرد می دهد تا بتواند ردیابی کند که چه کسی مسئول فروش است. پیوند معمولاً چیزی شبیه به این خواهد بود:

1 لینک وابسته 2

وقتی کسی آن پیوند را کلیک کند ، یک پرونده کوچک به نام کوکی در دستگاه او ذخیره می شود.

کوکی وابسته دو کار انجام می دهد:

این به بازرگان کمک می کند تا فروش را به شخص مناسب نسبت دهد.
این (معمولاً) تاریخ انقضا دارد ، بنابراین حتی اگر خریدار خرید خود را به تأخیر بیندازد ، حقوق شما را دریافت می کنید.
در اینجا مثالی از نحوه عملکرد آن آورده شده است.

تصور کنید که یک خواننده از پست شما درباره بهترین کت های زمستانی بازدید می کند. آنها روی یکی از پیوندهای شرکت وابسته شما کلیک می کنند و آنها را به محصولی در آمازون هدایت می کنند.

اما آنها فهمیدند که باید دخترشان را از مدرسه تحویل بگیرند. بنابراین آنها خانه خود را ترک می کنند ، دختر خود را تحویل می گیرند ، شام می خورند و سپس سرانجام به آمازون برمی گردند و دوباره محصول را پیدا می کنند.

از آنجا که آنها در حال خرید از آمازون هستند ، آنها تصمیم می گیرند که تجهیزات اسکی را نیز خریداری کنند.

این خبر خوب است. پیش از این ، آنها روی پیوند وابسته شما کلیک کردند و یک کوکی در دستگاه آنها ذخیره شد. از آنجا که آمازون مدت زمان کوکی 24 ساعته دارد ، شما هم لباس ژاکت زمستانی و هم تجهیزات اسکی را جبران می کنید – حتی اگر مورد دوم را تبلیغ نکرده باشید.

چقدر می توانم به عنوان بازاریاب شرکت های وابسته درآمد کسب کنم؟
پاسخ ساده این است که محدودیتی وجود ندارد. این به جایگاه شما و میزان کار شما بستگی دارد.

موفق ترین بازاریاب های وابسته ماهانه شش یا هفت رقم می گیرند.

به عنوان مثال ، پت فلین از Smart Passive Income در دسامبر 2017 بیش از 100000 دلار در کمیسیون های وابسته درآمد کسب کرد.

2 درآمد spi 2

رایان رابینسون ، یکی دیگر از بازاریاب های وابسته ، در اکتبر 2019 بیش از 19000 دلار درآمد شرکت وابسته گزارش داد. یک وب سایت موفق دیگر وابسته – Wirecutter – تخمین زد که 10 میلیون دلار درآمد کسب می کند و در نهایت با قیمت 30 میلیون دلار به نیویورک تایمز فروخته می شود.

به خاطر داشته باشید که این افراد در ساختن برند خود کار بسیار خوبی انجام داده اند. برای رسیدن به این سطح سالها زحمت کشیده شده است.

اگر تازه کار را شروع می کنید ، ممکن است چک های شما مدتی بیشتر به این شکل باشد:

آمازون چک 2

شما باید انتظارات خود را مدیریت کنید. شما درامد بالایی را دریافت نخواهید کرد ، اما اجازه ندهید این شما را دلسرد کند.

موفقیت دیگران به شما می گوید که با سخت کوشی ، وقت و دانش صحیح ، شما نیز بالقوه می توانید به آن سطح برسید.

چگونه می توان با بازاریابی وابسته شروع به کار کرد
این هفت مرحله ساده را دنبال کنید.

در یک سیستم عامل تصمیم بگیرید
طاقچه خود را انتخاب کنید
برنامه های وابسته را برای عضویت پیدا کنید
محتوای عالی ایجاد کنید
ترافیک را به سایت وابسته خود هدایت کنید
روی پیوندهای شرکت وابسته خود کلیک کنید
کلیک ها را به فروش تبدیل کنید
مرحله شماره 1: در یک سیستم عامل تصمیم بگیرید
از لحاظ تئوری می توانید بازاریابی وابسته را در هر بستری انجام دهید. حتی اینستاگرام هم کار می کند.

3 پیوند وابسته instagram 2

با این حال ، ایجاد مخاطب و افزایش فروش شرکت های وابسته خود از طریق یکی از دو کانال: یک وبلاگ یا کانال YouTube بسیار آسان تر است.

شروع یک وبلاگ امروز نسبتاً آسان و ارزان است. آموزشهای آنلاین زیادی وجود دارد که نحوه شروع کار را به شما می آموزند. بهترین قسمت؟ ممکن است فقط ماهیانه چند دلار برای شما هزینه داشته باشد.

پس از بالا آمدن سایت خود ، آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا شانس بیشتری برای رتبه بندی داشته باشید. از آنجا آزاد هستید که پیوندهای وابسته را در محتوای خود اضافه کنید. (انجام این کار هنری است که بعداً در این راهنما به آن خواهیم پرداخت.)

بستر دیگر YouTube است. ایجاد و بارگذاری محتوا در YouTube رایگان است ، که این ایده را برای بسیاری از افراد ایده آل می کند. فیلم های خود را برای سئو بهینه کنید و پیوندهای وابسته را در توضیحات خود بگنجانید.

یکی از مثالهای مورد علاقه من در BookTube است که در آن YouTube های مختلف کتابها را مرور می کنند:
4 پیشنهاد کتاب پیوند وابسته 2

توجه داشته باشید که باید پیوندهای وابسته را نیز درج کنید. کمیسیون های تجارت فدرال (FTC) هنگام دریافت درآمد از تأییدیه ، از شما شفاف سازی می کنند.

اگر از وبلاگ استفاده می کنید ، یک صفحه مستقل ایجاد کنید یا آن را در زیر صفحه وب خود قرار دهید:

خیابان فرنام سیگنالی در جهانی پر از سر و صدا 2

اگر این کار را در YouTube انجام می دهید ، آن را در توضیحات خود وارد کنید:

Ace of Seafood The ظهور Anthropods YouTube 2

اکنون ، احتمالاً بیشتر از یک ویدیوی YouTube از یک وبلاگ کلیک خواهید کرد. به همین دلیل ، بیشتر مثالهای پیش رو برای یک وبلاگ خواهد بود.

مرحله شماره 2: طاقچه خود را انتخاب کنید
بیایید صادق باشیم: اگر امروز وبلاگی را شروع می کنید ، با یک رقابت بزرگ روبرو هستید. Statista تخمین می زند که تعداد وبلاگ نویسان در ایالات متحده تا سال 2020 به 31.7 میلیون نفر برسد.