پیستون پهن با شاتون کوتاه برای ساخت توان و سرعت 2 برابر بوده و در اتومبیل های آفرود سرعتی استفاده می گردد . همین پیستون تعمیرنخواهد شد و بایستی ردوبدل شود , همین پیستون در ماشینهایی مانند بی ام دبلیو و بنز و پورش استفاده می شد که تقریبا منسوخ شده میباشد . ممکن است بپرسید درصورتیکه این حرارت شدید در هم اکنون ایجاد شدن هست پس چطور این قطعه بایستی روغنکاری شود ؟ پیستون در موتور چگونه روغنکاری می‌شود ؟ ترک خوردگی از این خواص ناشی میشود. شکستگی حاشیه (دامنه ) پیستون به این علت هست که لقی ( سوراخ ) بین پیستون و سیلندر زیادتر از حد معمول میباشد و منجر می شود که صدای تلق تلق پیستون در باطن سیلندر شنیده شود و باعث بوجود وارد شدن تنش و و شکاف و در نهایت شکستگی سیلندر می گردد. همین شکاف که زیر شیار حلقه روغن قرار دارااست از انتقال حرارت تاج به دامنه پیستون خودداری میکند. ترک افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به تیتر سد حرارتی ، از سوق دهی گرمای نصیب حلقه ها به بدنه پیستون-که با دستکم بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. به طور معمول دو رینگ جرم در دو شیار بالایی پشت هم قرار میگیرند که عمل درزگیری تام سیلندر و پرهیز از شکافت گازهای حاصل از احتراق را به شکل تمام انجام میدهند. برای رفع این ایراد یعنی تولید ترکیب سوخت و هوای فشرده و پرهیز از گیرکردن پیستون باطن سیلندر ، قطر پیستون را تا آنجا که به بدنه سیلندر گیر نکند بزرگ درست می نمایند و برای ایجاد مخلوط فشرده سوخت و هوا از رینگ های نازکی در دیواره پیستون استعمال می کنند. 4 ـ وجود ورقهای اینوار فولاد نیکلدار : این نوارها به شکل سپر گرمایی بوده و از انتقال گرما به پایین پیستون جلوگیری می‌نمایند . 5 ـ وجود رینگهای فولادی در بدنه پیستون : که مانع شکافت گرمای بالای پیستون به قسمت ذیل میشود. رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام ارائه می کنند به دو جور رینگهای متراکم و رینگهای روغنی تقسیم میشوند. امروز میخواهیم کاملترین مقاله در مورد همین قطعه دوچندان مهم را در سطح وب جمهوری اسلامی ایران بررسی نماییم . پیستون یک موتور احتراق داخلی جرقه ای مورد باز‌نگری قرار گرفته است. درصورتیکه پیستون پهن یا این که قطر بزرگ را کنار پیستون حیاتی قطر زیاد قلیل قرار دهیم ( شاتون یک اندازه باشد ) , پیستون خاور شاهد همین خواهید بود که اقتدار تولیدی دوچندان زیادتر از توان پیستون لاغر هست . حیاتی توجه به این که 4 شیار در پیستون ایجاد شده ، این پیستون نیز متعلق به یک سیلندر 4 سوپاپ می باشد. در اینجا بیشتر به تحلیل وب وبسایت پیستون 50 پراید.

ایندکسر