ربات های هوشمند فورد خط تولید را تسریع می کنند


فورد در حال افزودن هوش مصنوعی به خطوط تولید رباتیک خود است.
بزرگنمایی / فورد در حال افزودن هوش مصنوعی به خطوط تولید رباتیک خود است.

در سال 1913 ، هنری فورد با اولین خط تولید متحرک انقلابی در تولید خودرو ایجاد کرد ، نوآوری که باعث ترکیبی از وسایل نقلیه جدید سریعتر و کارآمدتر شد. چند صد سال بعد ، فورد از هوش مصنوعی استفاده می کرد تا از خطوط تولید امروز سرعت بیشتری بگیرد.

در نیروگاه انتقال نیرو Livonia فورد در Livonia ، میشیگان ، ایستگاه ، جایی که روبات ها به جمع آوری مبدل های گشتاور کمک می کنند ، اکنون سیستمی را در اختیار دارد که با استفاده از هوش مصنوعی می تواند از تلاش های قبلی برای حرکت بهینه ترین مسیرها در محل استفاده کند. در داخل یک قفس ایمنی بزرگ ، یک ربات یک چرخ را به اطراف گرفتن قطعات گرد فلز که هر کدام قطر یک بشقاب شام دارند ، از یک تسمه نقاله مسلح کرده و آنها را کنار هم قرار می دهد.

فورد از فناوری استارتاپی به نام Symbio Robotics استفاده می کند ، که چند صد تلاش اخیر را برای تعیین اینکه کدام روشها و حرکتها به بهترین وجه کار کرده اند ، بررسی می کند. رایانه ای که درست روبروی قفس قرار دارد فناوری Symbio را نشان می دهد که دست ها را حس می کند و کنترل می کند. تویوتا و نیسان از یک فناوری برای بهبود کارایی خطوط تولید خود استفاده می کنند.

این فناوری اجازه می دهد تا این قسمت از خط تولید 15 درصد سریعتر اجرا شود ، که در تولید خودرو ، جایی که حاشیه سود پایین به شدت به بازده تولید بستگی دارد ، پیشرفت چشمگیری داشته است.

لون ون گلوون ، رئیس تولید کارخانه لیونیا ، گفت: “من شخصاً فکر می کنم این چیزی در آینده باشد.” وی می گوید فورد قصد دارد استفاده از این فناوری را در كارخانه های دیگر مورد بررسی قرار دهد. ون گلوون می گوید در هر جایی که رایانه بتواند از احساس چیزها یاد بگیرد ، می توان از این فناوری استفاده کرد. او می گوید: “چنین برنامه های زیادی وجود دارد.”

هوش مصنوعی اغلب به عنوان یک فناوری مخرب و تحول آفرین دیده می شود ، اما تنظیم گشتاور لیوونیا نشان می دهد که چگونه هوش مصنوعی می تواند به روش های تدریجی و غالباً نامفهوم در فرآیندهای صنعتی نفوذ کند.

تولید خودرو در حال حاضر بسیار خودکار است ، اما ربات هایی که به جمع آوری ، جوشکاری و رنگ آمیزی وسایل نقلیه کمک می کنند ، اساساً اتومات های دقیق و قدرتمندی هستند که بی پایان همان کار را تکرار می کنند اما توانایی درک یا پاسخ به محیط اطراف خود را ندارند.

افزودن اتوماسیون بیشتر یک چالش است. کارهایی که برای ماشین ها غیرقابل دسترس است ، شامل کارهایی از قبیل راه اندازی کابل های انعطاف پذیر از طریق داشبورد و بدنه اتومبیل است. در سال 2018 ، ایلان ماسک علت تاخیر در تولید تسلا مدل 3 را تصمیم بیشتر برای اتکا به اتوماسیون در تولید دانست.

محققان و شرکت های نوپا در حال کشف روش هایی هستند که از طریق آنها هوش مصنوعی می تواند به ربات ها فرصت بیشتری دهد ، از جمله اجازه دادن به آنها برای درک و درک حتی اشیا ناشناخته که بر روی تسمه های نقاله حرکت می کنند. مثال فورد نشان می دهد که چگونه ماشین های موجود اغلب با معرفی قابلیت های حسی و یادگیری ساده می توانند بهبود یابند.

چریل سو ، استاد دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی که روی فناوری ساخت کار می کند ، گفت: “این بسیار ارزشمند است.” وی اضافه می کند که دانش آموزانش در حال بررسی روش هایی هستند که یادگیری ماشین می تواند کارایی سیستم های خودکار را بهبود بخشد.

Sue می گوید ، یکی از چالش های اساسی این است که هر فرآیند تولید منحصر به فرد است و برای استفاده از روش های خاص نیاز به اتوماسیون دارد. برخی از روشهای یادگیری ماشین می تواند غیرقابل پیش بینی باشد ، و افزایش استفاده از هوش مصنوعی چالشهای جدیدی را برای امنیت سایبری ایجاد می کند.

تیموتی چان ، استاد مهندسی مکانیک و صنایع در دانشگاه تورنتو می گوید ، توانایی هوش مصنوعی برای تصفیه فرآیندهای صنعتی بسیار زیاد است. او می گوید از هوش مصنوعی به طور فزاینده ای برای کنترل کیفیت در ساخت استفاده می شود ، زیرا الگوریتم های دید رایانه ای می توانند برای تشخیص نقص محصول یا مشکلات خط تولید آموزش ببینند. چنین فناوری می تواند به اجرای قوانین ایمنی کمک کند ، مانند توجه به این که شخصی از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده نمی کند.

چان می گوید چالش اصلی تولید کنندگان ادغام فن آوری های جدید در گردش کار بدون به خطر انداختن بهره وری است. وی همچنین می گوید اگر نیروی کار عادت به کار با سیستم های پیشرفته رایانه ای نداشته باشد ، می تواند مشکل باشد.

به نظر نمی رسد این مشکل در لیوونیا باشد. ون گلوون ، مدیر تولید فورد ، معتقد است وسایل مصرفی مانند تلفن های هوشمند و کنسول های بازی باعث شده است که کارگران هوشمندتر در فناوری باشند. و در تمام مکالمات مربوط به هوش مصنوعی که با وظایف یقه آبی سروکار دارند ، وی خاطر نشان می کند که وقتی از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی اتوماسیون موجود استفاده می شود ، این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند. وی گفت: “نیروی کار در واقع بسیار مهم است.”

این داستان در ابتدا در سایت wired.com منتشر شد.


منبع: tarjome-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>