لمس خاکستری: نیروی هوایی نمی تواند بوئینگ 707 را بکشد


بوئینگ B-52 Stratofortress ممکن است دارای قفل عنوانی برای قدیمی ترین هواپیمای عملیاتی ارتش ایالات متحده باشد. اما او فقط دو سال در نیروی هوایی است دیگران یک شهروند مسن ، هواپیمایی که احتمالاً تا زمانی که هواپیمای B-52 ادامه دارد پرواز می کند: بوئینگ 707 بزرگوار.

در حالی که نیروی هوایی در تلاش است تا هواپیمای سوخت رسان KC-135 (که با بوئینگ 707 در سال 1956 ساخته شد) را از بین ببرد ، 707 با لباس های دیگر به زندگی ادامه می دهد. هواپیماهای E-6 AWACS و E-8 JSTARS فرماندهی و کنترل نیروی هوایی و همچنین فرماندهی هوایی نیروی دریایی E-6B مرکوری (که به آن هواپیمای Doomsday نیز گفته می شود) وجود دارد که همگی براساس هواپیماهای 707 ساخته شده اند. و به همان اندازه که نیروی هوایی می خواست هواپیماهای 707 خود را به کشتی سازی بفرستد – بیشتر این هواپیماها قبل از تولد حتی فعال ترین اعضای سرویس تحویل داده شدند! – کنگره آمریکا اخیراً دستیابی به این هدف را دشوار کرده است.

E-8 JSTARS و ایستگاه های زمینی مربوطه پس از مشاهده اقدامات اولیه در طول جنگ خلیج فارس 1991 ، از اواسط دهه 1990 در مرکز نظارت ، فرماندهی و توانایی های مشترک ارتش و نیروی هوایی بوده اند. در اصل برای خدمت به عنوان پرواز طراحی شده است پست فرماندهی با رادار زمینی برای ردیابی زره ​​پوش دشمن ، JSTARS طی دو دهه گذشته سنسورها و قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کرده است زیرا به مرکز شناسایی هوایی ، شناسایی و ارتباطات برای عملیات مشترک و همچنین اتصال نیروهای زمینی با فرماندهان و کار با آنها تبدیل شده است. هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای دیگر برای یافتن و مبارزه با شورشیان.

در حالی که 16 هواپیمای JSTARS در حال خدمت در بیشتر درگیری های قرن 21 امریکا مفید بوده اند ، 707 هواپیمایی که آنها در آن مستقر شده اند هنوز جوانتر نمی شوند. آخرین 707 تجاری در سال 2019 از سرویس خارج شد و هزینه نگهداری آن نیز کمتر نیست. علاوه بر این ، 707 های دست و پا چلفتی به ویژه اهداف خوشمزه و آسیب پذیر در نبردی شامل یک دشمن با انواع توانایی های دفاع هوایی برای گفتن است.

نیروی هوایی می خواهد به جای جایگزینی JSTARS و 707 های دیگر با یک هواپیمای جدید و مخصوص ساخته شده ، آنها را با یک مفهوم کاملاً جدید جایگزین کند: “اینترنت اشیا on” در میدان جنگ ، به نام Advanced Management Management System یا ABMS. در ABMS ، وظایف سنسور و فرماندهی و کنترل هواپیماهای JSTARS و AWACS را می توان توسط سایر سیستم های موجود نیروی هوایی ، از جمله ماهواره ها ، هواپیماهای بدون سرنشین و رادارهای رزمی زمینی برای ردیابی اهداف و سنسورهای الکترو نوری ، تولید کرد. شبکه بزرگ تر نیروی هوایی اخیراً اصلاحیه 9 میلیون دلاری قرارداد ABMS را که توسط Folsom ، دره سیستم های مستقر در کالیفرنیا برگزار شد ، سفارش داد تا تمام کارهای یکپارچه سازی را برای تبدیل سنسورها به گره های پیشنهاد شده در IMS IMS ارائه دهد. اما انتظار نمی رود که این کار تا سال 2022 انجام شود و هنوز مشکلات بزرگتری برای حل این شبکه وجود دارد. بنابراین ABMS هنوز برای عملیاتی شدن از سالها دور است.

و به همین دلیل 707 قبل از اینکه بخوابد هنوز مایل ها پرواز دارد. در لایحه مجوز دفاع 2021 که اوایل سال جاری تصویب شد ، كنگره دستور داد كه نیروی هوایی نمی تواند هواپیماهای JSTARS را بازنشسته كند تا زمانی كه ABMS بتواند سطح توانایی و پوشش ارائه شده توسط هر 16 هواپیمای فعلی را تولید كند. بنابراین این هواپیماهای مسافربری مدرن ، از همان نوعی که آغاز عصر جت را در دهه 1950 بشارت می دهد ، احتمالاً حداقل برای یک دهه دیگر پرواز خواهند کرد.

تصویر تبلیغات از iStock / گتی ایماژ


منبع: tarjome-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>