
Nvidia
مقالهای که MineDojo، عامل هوش مصنوعی عمومی انویدیا را توصیف میکند که میتواند اقداماتی را از اعلانهای نوشته شده در ماین کرافتانویدیا روز دوشنبه فاش کرد که در کنفرانس NeurIPS (سیستمهای پردازش اطلاعات عصبی) 2022 برنده جایزه کتاب مجموعه دادهها و معیارهای برجسته شد.
برای آموزش چارچوب MineDojo برای بازی ماین کرافت، محققان 730000 آن را تغذیه کردند ماین کرافت ویدیوهای YouTube (با بیش از 2.2 میلیارد کلمه رونویسی شده)، 7000 صفحه وب حذف شده از ماین کرافت ویکی، و 340000 پست ردیت و 6.6 میلیون کامنت ردیت در توصیف ماین کرافت گیم پلی
از این داده ها، محققان یک مدل ترانسفورماتور سفارشی به نام MineCLIP ایجاد کردند که کلیپ های ویدیویی را با بازی های خاص مرتبط می کند. ماین کرافت فعالیت ها. در نتیجه، کسی میتواند با استفاده از زبان طبیعی سطح بالا به یک نماینده MineDojo بگوید که در بازی چه کاری انجام دهد، مانند «یک هرم بیابانی» یا «یک پورتال زیرین بسازید و وارد آن شوید» و MineDojo مجموعهای از مراحل را اجرا میکند. برای تحقق آن در بازی ضروری است.

نمونه کارهایی که MineDojo می تواند انجام دهد.
Nvidia
هدف MineDojo ایجاد یک عامل منعطف است که می تواند اقدامات آموخته شده را تعمیم دهد و آنها را در رفتارهای مختلف در بازی اعمال کند. همانطور که انویدیا می نویسد، “در حالی که محققان مدت هاست عوامل هوش مصنوعی مستقل را در محیط های بازی ویدیویی مانند هنر و صنعت ستاره، دوتاو برو، این نمایندگان معمولاً فقط در چند کار متخصص هستند. بنابراین محققان Nvidia به این موضوع روی آوردند ماین کرافتمحبوبترین بازی جهان، برای توسعه یک چارچوب آموزشی مقیاسپذیر برای یک عامل عمومی – که میتواند طیف گستردهای از وظایف باز را با موفقیت انجام دهد.”

Nvidia
مقاله برنده جوایز، “MINEDOJO: Building Ended-Ended Embodied Agents with Internet-scale Knowledge” در ماه ژوئن عرضه شد. نویسندگان آن عبارتند از Linxi Fan of Nvidia و Guanzhi Wang، Yunfan Jiang، Ajay Mandlekar، Yuncong Yang، Haoyi Zhu، Andrew Tang، De-An Huang، Yuke Zhu، و Anima Anandkumar از موسسات دانشگاهی مختلف.
میتوانید نمونههایی از MineDojo را در وبسایت رسمی آن مشاهده کنید، و کد MineDojo و MineCLIP در GitHub موجود است.
منبع: tarjome-news.ir