بهترین پیستون به جهت موتورهای مسابقهای چیست ؟ به طور معمول در جداره ( دیواره ) پیستون ها ، سه شیار تولید می نمایند و سه رینگ پیستون درون همین شیارها می اندازند؛ ولی علت همین عمل چیست؟ در این حین که سوخت نیز مضاعف متراکم شده و نیز بسیار داغ , شمع موتور جرقه زده و بنزین یا این که گاز موجود در سرسیلندر و سر پیستون را منفجر میکند , در این موقعیت این انفجار پیستون را به طرف تحت هل دیتا و باعث چرخیدن میل لنگ میشود . ولی خوبتر هست بدانید نه بسیار فنی تفسیر دادهایم که منجر گیج شدن شود و نه سطحی . یادتان باشد که روغن نباید به مرحله بالای پیستون برسد زیرا سبب ساز ایجاد روغنسوزی خفیف شده که از منیفولد اگزوز دود آبی بیرون شده که به اصطلاح میگویند , همین خودرو روغنسوزی داره . مصرف بیش از حد روغن و دود سفید ناشی از لوله های خروجی اگزوز نشانگر سایش حلقه پیستون است. همین قطعه دلیلی به جهت تراکم ادغام بنزین و هوا و خروج دود حاصل از احتراق از محفظه سیلندر است. همچنین با تماس کاملی که اصلی دیواره سیلندر برقرار می کنند هنگام زیر آمدن پیستون، همین دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محیط احتراق میشوند. در واقعیت نقش حلقه پیستون در دست گرفتن اصطکاک میان پیستون و دیواره سیلندر، مدیر تبادل حرارت میان پیستون و دیواره سیلندر، حفظ حجمی ترکیب بنزین و هوا، مراقبت روغن و روغن کاری سطح های در تماس اهمیت یکدیگر و ممانعت از فرسودگی قطعات است. این مشکلات میتوانند ایجاد خلل و نقص جدی در کارایی موتور کنند. میل لنگ که تماما در روغن موتور فرو رفته هست , حیاتی هر بار تولید سیکل یا این که چرخیدن , روغن را به سمت دیواره پایینی سیلندر موتور میپاشد . در همین زمان پیستون به پایینترین حد خویش آمده و به وسیله رینگ جذبی روغن که دور این قطعه تعبیه شده , روغن را جذب و با خویش به بالا برده که هم خویش و نیز دیواره سیلندر را روغنکاری می‌کند . در موتورهای شعاعی که معمولاً در هواپیماهای پروانه ای به کار گیری می شوند، تعداد سیلندرها و پیستون های خیره کننده و غریب را برای کارایی قابل انعطاف تر به کار برده می شود. رینگهای تراکم در شیارهای نزدیک به سطح فوقانی پیستون و فراتر از رینگهای روغنی قرار دیتا میشوند. ۲- گنبدی : مرحله بالای پیستون تحت گنبدی شکل می باشد. حرکت عمودی آن باطن سیلندر به وسیله شاتون، به حرکت چرخشی، تبدیل و به میل لنگ منتقل می شود. این قطعه، درون ترک های موجود در بوش سیلندر به شکل عمودی حرکت می کند. پیستون قطعهای استوانهای شکل می باشد که در میزان و قطعات گوناگون اساسی اعتنا گونه انواع موتورها ساخته می شود. آنگاه از تلاوت این مقاله میتوانید باز‌نگری کنید که برای مثال چه پیستونی به جهت تانک یا خودرو سواری یا موتورسیکلتهای متعدد خوبتر می باشد ؟ هم اکنون بیایید برای همین پیستون پهن شاتونی بلندتر در نظر بگیریم و جرقهزنی را پاره ای به تاخیر بیاندازیم و موتور خود را همین نوع طراحی نماییم , آنگاه ببینیم چه می‌گردد ؟ آیا پیستون در توان یا سرعت ماشین تاثیری دارااست ؟ پیستون پهن اهمیت شاتون کوتاه به جهت تولید توان و شتاب 2 برابر بوده و در خودروهای آفرود سرعتی استعمال میشود . در اکثری از موتور ها از پیستون کف تخت به کارگیری می شود. کاربرد جور آلومینیومی همین قطعه، آن قدر گسترده شده هست که در موتورهای دیزلی که از چدن به کار گیری می شود به فعالیت می رود. پیستون در موتور به چه صورت روغنکاری میشود ؟ روی پیستون همینطور سوراخی جهت کارگزاری گژن پین و اتصال به شاتون در حیث گرفته میشود. این متشکل از یک سیلندر فلزی متحرک کلیدی رینگ های پیستون میباشد تا پس از کارگزاری داخل سیلندر موتور، مهر موم و هوابندی شود. همانطور که میدانید بهترین نوع برای این وسیله , پیستون لاغر اهمیت شاتون به شدت کوتاه هست تا بتواند شتاب زیاد زیادی را تولید نماید . به جهت موتورسیکلتهای شهری بایستی شما از شتاب متوسط به کار گیری کنید . شاید بپرسید در صورتی که این حرارت فراوان شدید در حالا تولید شدن می باشد پس چگونه همین قطعه باید روغنکاری شود ؟ به این دلیل میباشد که در این وسیله از پیستون لاغر و شاتون بلندتری از موتور مسابقهای طراحی مینمایند . همین پیستون را که کمپانی بی ام دبلیو آلمان معرفی کرده در سال 2025 رونمایی خواهد شد . ولی در موتورهایی که احتمال آب شدن آلومینیوم وجود دارد، نوع هایی که از متاع چدن هستند، کماکان کاربرد خود را حفظ کرده اند. پیستون سدیمی که از اسم آن پیداست , مقداری عجیب میباشد . در اینجا اکثر به تحلیل وب وبسایت وظایف رینگ پیستون.

ایندکسر