گزارش شده است که AT&T برای فروش DirecTV به هر چیزی غیر از ضرر هنگفت تلاش کرده است


آرم بزرگ AT&T که از خارج از دفاتر شرکت ها قابل مشاهده است.
بزرگنمایی / دفاتر شرکت AT&T در تاریخ 10 نوامبر سال 2020 در ال سگوندو ، کالیفرنیا.

گتی ایماژ آرون پی / بائر-گریفین

روز گذشته نیویورک پست با استناد به “نزدیک بودن به اوضاع” ، AT&T از پیشنهاد 15 میلیارد دلاری خود برای DirecTV ناامید شده و “به پیشنهاد دهندگان بالقوه گفته است که اگر پیشنهادهای بهتری دریافت نکند ، می تواند حراج را به طور کلی لغو کند.” منابع “

AT&T ماه ها پیش به دنبال خریدار برای بخش ماهواره ای مشکل دار بود. در ماه اکتبر ، گزارش های خبری گفتند که قیمت پیشنهادهای دور اول DirecTV حدود 15.75 میلیارد دلار ارزیابی شده است و ظاهرا AT&T در دورهای بعدی حراج نتوانسته پیشنهادهای بهتری کسب کند. در تاریخ 9 دسامبر ، وال استریت ژورنال گزارش داد که آخرین پیشنهادات “DirecTV” را “بیش از 15 میلیارد دلار ، از جمله بدهی” تخمین زده اند. (قیمت واقعی فروش می تواند زیر 15 میلیارد دلار باشد ، زیرا AT&T ظاهراً قصد دارد سهام شرکت DirecTV را حفظ کند.)

بهترین پیشنهاد دهندگان واسطه های سرمایه گذاری چرچیل سرمایه و TPG بودند. این روزنامه با استناد به منابع ناشناس گفت: “مدیریت جهانی آپولو ، كه مدت ها توسط بسیاری به عنوان مورد علاقه مردم شناخته می شد ، پیشنهادی با ارزش كمتر از 15 میلیارد دلار برای این تجارت ارائه داده است.” این مجله گزارش داد که حراج در مراحل پایانی است و می توان توافق نامه فروش را در اوایل سال 2021 منعقد کرد.

اما این معامله قطعی به نظر نمی رسد ، زیرا روز گذشته تاریخ نیویورک پست گفته است که “AT&T مهلت پیشنهادات نهایی برای DirecTV در ژانویه را به تعویق انداخته است” به دلیل پیشنهادات کم.

“[I]nsiders به ​​The Post گفتند كه AT&T – از این پیشنهادات ناراضی است – از غول سهام خصوصی TPG Capital دعوت كرده است تا به امید ارائه پیشنهادی الزام آور كه ​​قیمت را افزایش می دهد ، كتاب ها را مطالعه كند. “از تهدید شگفت زده شد. AT&T برای بسته بندی وسایل و رفتن به خانه ، بخشی از این دلیل است که تجارت DirecTV آن در میان رقابت فزاینده با سیستم عامل های پخش ویدئو مانند Netflix – و اخیراً سرویس خود AT&T HBO Max ، همچنان در حال کاهش است. “

بر اساس گزارش های قبلی ، چانه زنی شامل سناریوهایی مانند AT&T ، حفظ سهام اقلیت در DirecTV یا حتی حفظ مالکیت اکثریت در حالی است که خریدار کنترل عملیات توزیع تلویزیون پولی را در دست می گیرد.

میلیون ها کاربر DirecTV از AT&T گریخته اند

AT&T از ابتدای سال 2017 نزدیک به 8 میلیون مشتری خود را از خدمات تلویزیون Premium خود از دست داده است که شامل ماهواره DirecTV ، ویدئو بی سیم آیه ای و خدمات جدیدتر تلویزیون AT&T آنلاین است. تعداد کل مشتریان این گروه از بیش از 25 میلیون نفر در آغاز سال 2017 به 17.1 میلیون نفر در پایان سپتامبر 2020 کاهش یافته است.

AT&T با چندین برابر افزایش قیمت و کاهش در دسترس بودن پیشنهادات تبلیغاتی بسیاری از این مشتریان را دفع کرده و قبلاً نیز دور دیگری از افزایش قیمت DirecTV و آیه های U را برای ژانویه اعلام کرده است.

جیمز بروملی ، روزنامه نگار مالی ، هفته گذشته در Motley Fool نوشت ، فروش قرص تلویزیون DirecTV با كمتر از یك سوم از 49 میلیارد دلاری كه در سال 2015 برای این شركت پرداخت ، برای یك شركت AT&T “یك قرص تلخ” خواهد بود. بروملی می نویسد: اما AT&T هنوز باید پیشنهادی را در این سطح بپذیرد.

جان باتلر از Bloomberg Intelligence در ماه آگوست تخمین زد که DirecTV حدود 20 میلیارد دلار درآمد دارد. هر پیشنهاد قابل قبول هنوز کمتر از نیمی از 49 میلیارد دلار AT & T پرداخت شده به ارائه دهنده کابل در سال 2015 است ، بدون احتساب فرض بدهی 17 میلیارد دلاری DirecTV.

چنین معامله ای برای مدیریت AT&T (و همچنین سهامداران آن) یک قرص تلخ خواهد بود ، که نتیجه آن از دست دادن پلت فرم تلویزیونی رو به زوال است. با این حال ، با توجه به کمبود گزینه ها و مشکلات DirecTV ، پیشنهادی در محدوده 15 تا 20 میلیارد دلار به علاوه برخی از بدهی های 153 میلیارد دلاری AT&T ، نتیجه قابل قبولی از تجارت خواهد بود. این امر به ویژه با توجه به اینکه AT&T اعلام کرده است که می خواهد بیشتر DirecTV را حفظ کند و فقط مالکیت را از ترازنامه خود حذف کند و مدیریت تجارت را به خریدار منتقل کند ، بسیار درست است.


منبع: tarjome-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>