FCC طیف وسیعی را از صنعت خودرو می گیرد تا از Wi-Fi “پیشی بگیرد”


امروز ، کمیسیون ارتباطات فدرال رأی داد که طیف 45 مگاهرتز به Wi-Fi اضافه شود در یک راه حل کمی بحث برانگیز که طیف را از فناوری ایمنی خودروی کم مصرف دور می کند.

طیفی از 5.850 گیگاهرتز تا 5.925 گیگاهرتز حدود 20 سال برای خدمات ارتباطی ویژه برد کوتاه (DSRC) در نظر گرفته شده است ، یک سرویس ارتباطی بین وسایل نقلیه و وسایل نقلیه به زیرساخت ها که باید رانندگان را از خطرات جاده هشدار دهد. اما همانطور که امروز رئیس FCC Ajit Pai گفت ، “99.9943 درصد از 274 میلیون وسیله نقلیه ثبت شده در جاده در ایالات متحده هنوز دستگاه های DSRC را ندارند.” وی گفت: فقط 15506 اتومبیل به این فناوری مجهز هستند.

در تصمیم امروز ، FCC طیف را تقسیم کرد و بخشی از آن را به Wi-Fi و بخشی را به فناوری جدیدتر خودرو اختصاص داد. 45 مگاهرتز پایین تر از 5.850 گیگاهرتز به 5.895 گیگاهرتز به Wi-Fi و سایر خدمات غیر مجاز اختصاص خواهد یافت.

FCC گفت: “تأثیر این طیف با این واقعیت که مجاور یک باند Wi-Fi موجود است ، بیشتر خواهد شد ، که در ترکیب با 45 مگاهرتز ارائه شده امروز ، از برنامه های پهنای باند مدرن پشتیبانی می کند.” “این کانالهای با کارایی بالا – تا 160 مگا هرتز عرض – امکان اتصال گیگابیت Wi-Fi را برای مدارس ، بیمارستانها ، مشاغل کوچک و سایر کاربران فراهم می کنند.”

FCC گفت: “عملیات داخلی بدون قدرت کامل در فضای داخلی بلافاصله مجاز است ، در حالی که” استفاده در فضای باز بدون مجوز “در شرایط خاص” به صورت هماهنگ مجاز خواهد بود “. FCC به سرویس های DSRC دستور داده است که ظرف یک سال 45MHz پایین تر را آزاد کنند.

30 مگاهرتز دیگر که در حال حاضر به DSRC اختصاص داده شده است ، برای فناوری ایمنی جدیدتر وسیله نقلیه به نام Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) اختصاص داده شده است. “بنابراین ، اقدام امروز انتقال از خدمات DSRC را شروع می کند – که با C-V2X ناسازگار است – برای سرعت بخشیدن به استقرار واقعی ITS [Intelligent Transportation Systems] خدماتی که ایمنی خودرو را بهبود می بخشد “، FCC گفت.

FCC هنوز قوانين فني را براي عمليات خارج از مجوز در 45 مگاهرتز پايين و نحوه انتقال 30 مگاهرتز بالا از DSRC به C-V2X نهايي نكرده است.

جنجال بر سر انتقال ترامپ / بایدن

این اقدام طیفی از پشتیبانی دو جانبه برخوردار بود ، اما به دلیل زمان بندی آن تا حدودی بحث برانگیز بود. هفته گذشته دموکرات ها در کنگره از پی خواستند “به سرعت فوراً کار بر روی همه احزاب و نکات بحث برانگیز را” به رسمیت شناختن پیروزی جو بایدن بر رئیس جمهور دونالد ترامپ متوقف کند. این کار طبق روال گذشته انجام می شود که در آن FCC فقط در مورد اجماع و امور اداری بین انتخابات و روی کار آمدن کار می کند ، زمانی که کنترل کاخ سفید از جمهوری خواهان به دموکرات ها تغییر می کند یا بالعکس.

پای متعهد عمومی نشده است که کار بر روی عناصر بحث برانگیز را متوقف کند. اما راه حل طیف از بسیاری دیگر از اقدامات FCC بحث برانگیز نیست. تغییر طیف توسط هر پنج کمیسیونر FCC اعم از جمهوری خواه و دموکرات پشتیبانی می شود. اما دو کمیشنر دموکرات به جای تصویب مستقیم ، به “موافقت” رأی دادند و گفتند FCC برای حل اختلاف با سایر آژانس های فدرال باید بیشتر صبر کند.

سناتور آمریکایی ماریا کانتول (D-Wash) دیروز پی زنگ زد بر این عقیده است که این پیشنهاد “به اندازه کافی موارد بی شماری را که ذینفعان مطرح کرده اند ، به ویژه موارد مطرح شده توسط سایر آژانس های فدرال مانند وزارت حمل و نقل (DOT) ، برطرف نمی کند”.

کانتول با استدلال بر اینکه “FCC” باید “کار کند” نوشت: “علاوه بر این ، با تغییر پیش رو در مدیریت و رهبری FCC ، آژانس شما نباید به موضوعات پیچیده و بحث برانگیزی بپردازد که در آن کنگره جدید و دولت جدید علاقه مند خواهند بود.” با وزارت حمل و نقل و ذینفعان مربوطه برای حل مشکلات خود قبل از نهایی کردن قانونی که می تواند تأثیر قابل توجه و مضر بر ایمنی حمل و نقل داشته باشد. “

“متاسفانه”

جسیکا روزنوسل و جفری استارک ، دموکرات های FCC در جلسه امروز گفتند که FCC باید به درخواست Cantwell Rosenvorsel بنام “پشیمانی” که این تصمیم “پشتیبانی کمتر از اتفاق نظر از طرف شرکای فدرال ما است” پاسخ دهد. استارکس گفت که “جای تأسف است که یکبار دیگر آژانسهای مختلف در یک دولت نمی توانند در یک صفحه قرار بگیرند.”

روزنورسل گفت: “ما برای روشن کردن این مسئله باید زمان بیشتری را صرف کنیم ، همانطور که عضو رده بندی کمیته تجارت سنا از ما خواسته بود ، و به همین دلیل موافقت خواهم کرد.”

DOT در تاریخ 6 نوامبر به پی نوشت و استدلال كرد كه 30 مگاهرتز برای برقراری ارتباط از هر وسیله نقلیه به همه (V2X) كافی نیست و FCC پیش از موعد اعلام كرده بود كه C-V2X جایگزین DSRC خواهد شد:

FCC با رد ارتباطات ویژه برد کوتاه (DSRC) ، یک فن آوری اثبات شده که از قبل در وسایل نقلیه و زیرساخت های موجود در کشور وجود دارد و پذیرفتن وسیله نقلیه تلفن همراه برای همه (C-V2X) به عنوان تنها ، آسیب به V2X را پیچیده می کند. فناوری قابل قبول برای پشتیبانی از برنامه های V2X.

دیگر مخالفان این طرح انجمن 5G خودرو (5GAA) ، اتحاد نوآوری در خودرو ، انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا (APTA) ، کنسرسیوم ارتباطات اتومبیل Car 2 (اتومبیل 2 اتومبیل) و تویوتا هستند. FCC گفت: این سازمان ها “معمولاً ادعا می كنند كه تمام 75 مگاهرتز برای ITS مورد نیاز است.” اما پی گفت که فقط 20 مگاهرتز از باند 5.9 گیگاهرتز در حال حاضر برای برنامه های امنیتی در نظر گرفته شده است.

Spectrum “اغراق Wi-Fi”

علیرغم مخالفت ها ، توزیع مجدد طیف از حمایت شدیدی در بین کشورها برخوردار است ، کشورهایی که غالباً در موضوعات بحث برانگیز مربوط به تنظیم مقررات ارتباط از راه دور اختلاف نظر دارند. دانش عمومی گروه حمایت از مصرف کننده این رای را تحسین کرد و گفت: “به تجهیزات موجود امکان پشتیبانی از Wi-Fi گیگابایت مورد نیاز برای پزشکی از راه دور ، چندین جریان آموزشی و سایر خدمات ارزشمند را می دهد” و “به ارائه دهندگان خدمات اینترنت بی سیم در مناطق روستایی امکان می دهد برای افزایش چشمگیر ثبات و پهنای باند اتصالات به خانه. “

گروه لابی کابل NCTA نیز از تصمیم FCC پشتیبانی کرد و گفت: “یک سازش منطقی Wi-Fi سریعتر را به خانه ها و مشاغل آمریکایی در صورت نیاز بیشتر می رساند.”

جمهوری آمریكا آنا یشو (كالیفرنیا) موافقت كرد و گفت كه “همه گیری به وضوح نشان داده است كه مردم آمریكا برای سلامتی از راه دور ، آموزش از راه دور و كار از خانه به Wi-Fi وابسته هستند” و “طیف بدون مجوز نیروی كار طیف دست كم گرفته شده است. خط مشی “که به ارائه تجربه بهتر اینترنت خانگی برای آمریکایی ها کمک می کند.

پی گفت: “با توجه به رویكرد متعادلی كه ما امروز از آن استفاده می كنیم ، من از حمایتی كه در سراسر طیف سیاسی از انستیتوی فن آوری های باز و دانش عمومی برای شهروندان در برابر زباله های دولتی ، FreedomWorks و اتحادیه ملی مودیان مالی دریافت كرده ایم خوشحالم.” وی همچنین به حمایت از گروه های صنعت پهن باند و Wi-Fi ، حمایت از كنگره دموكرات و “شناخت توسط منافع خودرویی كه به آینده چشم دوخته اند ، اشاره كرد كه راه حل امروز ما راهی برای اجرای C-V2X فراهم می كند.”

درخواست های “اجرایی”

پی گفت که درخواست برای تأخیر به سادگی “قابل اجرا” است. وی گفت: “واقعیت ناراحت کننده این است که DSRC عملاً هیچ کاری در جهت بهبود ایمنی خودرو انجام نداده است.” “چندین منافع شرکتی نمی توانند برای یک نسل در این طیف چمباتمه بزنند و انتظار دارند فقط با دادن شعار خالی” طیف ایمنی “به آنها ضربه وارد شود. تقریباً دو دهه شکست بیش از حد کافی است. “

45 مگاهرتز جدید را می توان با باند مجاور 5.725-5.850GHz ترکیب کرد و یک بلوک بزرگتر ایجاد کرد که می تواند گزینه های مختلفی را در خود جای دهد – از جمله دو کانال Wi-Fi 80 مگا هرتز ، چهار کانال Wi-Fi 40 مگاهرتز یا یک کانال مداوم Wi-Fi 160 مگا هرتز ، “FCC گفت.

گرچه دموکرات ها از پی خواستند تا زمان انتقال ریاست جمهوری صبر کند ، اما آنها نسبت به این پیشنهاد مثبت بودند. روزنوسول گفت: انتشار 45 مگاهرتز “از Wi-Fi پیشی خواهد گرفت ، فناوری که بسیاری از ما به آن اعتماد می کنیم. استارکس تغییر کاربری طیف را گامی مهم در جهت کاهش ازدحام “و اطمینان از تحقق کامل پتانسیل اتصالات باند پهن” خواند. وی گفت علاوه بر بهبود Wi-Fi خانگی ، 45 مگاهرتز اضافی به نفع شبکه های عمومی Wi-Fi خواهد بود که بسیاری از افراد بدون دسترسی خوب به اینترنت در خانه به آن اعتماد می کنند.




منبع: tarjome-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>