چالش های مواجه با صنعت خوراکی های داخلی در رقابت با خارجی

چالش های مواجه با صنعت خوراکی های داخلی در رقابت با خارجی با گسترش تکنولوژی و روند پیشرفتی که در سطح بین‌المل

توسط مدیر سایت در 22 مهر 1402
چالش های مواجه با صنعت خوراکی های داخلی در رقابت با خارجی

با گسترش تکنولوژی و روند پیشرفتی که در سطح بین‌المللی مشاهده می‌شود، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال توسعه فروشگاه‌های اینترنتی هستند. احسان مارکت نیز یکی از شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کند. این فروشگاه با هدف ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، در حال تلاش برای بهبود و بهینه‌سازی فرآیندهای خود است.

با این حال، علاوه بر چالش‌های داخلی، این فروشگاه همچنین با چالش‌های بین‌المللی نیز مواجه است. خوراکی های خارجی اغلب با کیفیت بیشتری و با قیمت های رقابتی‌تر، در بازار جهانی قرار دارند. به همین خاطر، رقابت با این خوراکی ها برای فروشگاه های داخلی بسیار سخت و دشوار است.

در مواجهه با این چالش، فروشگاه احسان مارکت برای رقابت با خارجی ها، باید به کیفیت محصولات خود توجه کند و به معرفی محصولات خاص و منحصر به فردی بپردازد که در خارجی ها وجود ندارد. همچنین، فروشگاه باید به بهبود و بهینه‌سازی فرآیندهای خود، از جمله توسعه فناوری‌های جدید و به‌روز، تمرکز کند.

در نتیجه، با توجه به چالش‌هایی که فروشگاه احسان مارکت در مواجه با آنهاست، باید دقت داشت که در کنار تلاش برای بهبود فرآیندهای داخلی، به کیفیت و خلاقیت در معرفی محصولات خود نیز توجه کند تا بتواند در رقابت با خارجی‌ها بهترین عملکرد را از خود ارائه ‌دهد.



مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران


فروشگاه اینترنتی احسان مارکت به عنوان یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر در ایران، با دارا بودن مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در توزیع کالاهای داخلی و خارجی به مشتریان خود فعالیت می‌کند. اما این فروشگاه در زمینه‌ی فروش و توزیع کالاها با مشکلات و محدودیت‌هایی روبرو شده است که ممکن است به آنها از سوی دولت یا بارزتر از آن از سوی رقبایی که در حوزه‌ی فروش کالاها در فضای آنلاین فعال هستند، برگرفته شود.

با وجود این که فروشگاه اینترنتی احسان مارکت تلاش بسیاری برای بهبود کیفیت و افزایش تحویل سریع کالاها داشته است، اما تحریم‌های اقتصادی برای آنها بسیاری از چالش‌ها را به وجود آورده است. هزینه‌های بالای کالاهای خارجی و امکانات کمتر در ایران نیز از دیگر مشکلاتی است که فروشگاه اینترنتی احسان مارکت روبروست. این امر باعث شده که قیمت کالاهای موجود در فروشگاه اینترنتی احسان مارکت به نسبت سایر فروشگاه‌های آنلاین بیشتر باشد.

علاوه بر مشکلات اقتصادی، محدودیت‌های سیاسی نیز برای فروشگاه‌های آنلاین در ایران چالش ایجاد کرده است. عدم امکان انتخاب نام‌های استفاده شده برای دامنه‌ی فروشگاه‌های اینترنتی و مشکلات در حوزه پرداخت و ارسال کالا به دلیل تحریم‌های بین‌المللی از دیگر مسائلی است که می‌تواند بر فعالیت‌های فروشگاه اینترنتی احسان مارکت تاثیرگذار باشد.

با این حال، نامارکت از چندین سال پیش در حوزه‌ی فروش کالاهای مختلف با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در دسترس مردم ایران است. به همین دلیل، این فروشگاه با وجود تمام چالش‌ها، توانسته است جای خود را در بازار فروش آنلاین ایران پر سود و زاده‌ایجاد کند و همچنین به عنوان یکی از فروشگاه‌های متمرکز بر فروش کالاهای خارجی با کیفیت، جذب بیشترین تعداد مشتریان را در خود داشته باشد.

کیفیت و استاندارد محصولات


فروشگاه اینترنتی احسان مارکت به عنوان یکی از برترین و پرطرفدارترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران، در زمینه فروش محصولات با کیفیت و استاندارد بالا بسیار موفق عمل کرده است. این فروشگاه به مدت سال‌ها در زمینه تأمین محصولات مرغوب و باکیفیتِ نماد‌دار (به‌طورمثال ISO، CE و ...) تلاش کرده و شایسته‌ترین‌ها را برای مشتریان خود انتخاب کرده است.

یکی از مزیت‌های احسان مارکت این است که این فروشگاه محصولاتِ خود را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند و سعی داشته تا همیشه ارزان‌ترین قیمت‌ها را به مشتریان خود ارائه دهد. با این حال، کیفیت محصولات در این فروشگاه به هیچ‌وجه قابل خریداری نیست و همیشه به شکلی تضمینی و اعتمادسازی نسبت به مشتریان ارائه می‌شود.

همچنین، یکی از دیگر مزیت‌های احسان‌ مارکت، تحویل سریع محصولات به مشتریان است. این فروشگاه با همکاری با پیک‌های سریع و نام‌آشنا، تضمین کرده که محصولات سفارشی که در وب‌سایت این فروشگاه ثبت شده است، در اسرع وقت تحویل مشتری خود می‌رسد.

رویکرد آنلاین فروشگاه احسان مارکت نیز مقرون به صرف‌نظر نیست. با اینکه این فروشگاه از دو شعبه دارای فضای حضوری نیز برخوردار می‌باشد، اما با بهره‌گیری از طراحی وب‌سایت آسان و منحصر به‌فرد، مخاطبین بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

به طور کلی فروشگاه احسان مارکت با داشتن کیفیت و استاندارد بالا، قیمتی مناسب، تحویل سریع و رویکرد آنلاین، به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران، توانسته است اعتماد و رضایت مشتریان خود را به خود جلب کند.

نداشتن فناوری و تحقیق و توسعه کافی


نداشتن فناوری و تحقیق و توسعه کافی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها مربوط به هر صنعتی، می تواند باعث کاهش کیفیت محصولات و خدمات آنان شود. این موضوع در بازاریابی الکترونیکی به صورت واضح‌تر مشخص است؛ زیرا تقریبا همه مردم امروزی به دنبال یک زندگی راحت‌تر به کمک اینترنت هستند. به طوری که برای خرید کالاها و خدمات، فروشگاه‌های اینترنتی را به‌عنوان یک راه حل معتبر و راحت برای خرید انتخاب می‌کنند.

به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی پرطرفدار، احسان مارکت به فناوری و تحقیق و توسعه بسیار توجه می‌کند. این شرکت همواره به دنبال بهبود فرآیند فروش و خدمات خود است تا مشتریان خود را راضی نگه دارد. با این حال، برای دستیابی به این هدف، احسان مارکت همچنان در تلاش است تا فناوری و تحقیقات خود را به‌روزرسانی کند.

اگر چه احسان مارکت فروشگاهی با سابقه و موفق برای خدمات خرید اینترنتی است، اما باز هم آگاهی به‌روز در مورد تکنولوژی و روش‌های پیشرفته فروش برای آن لازم است. با توجه به رشد روزافزون مجموعه‌های خرید آنلاین، شرکت احسان مارکت باید همیشه در حال به‌روزرسانی فناوری های خود باشد تا بتواند در حفظ پرستیژ خود در بازار بهترین‌ها پیشرو باشد.

در نهایت، با توجه به اهمیت فناوری و تحقیق و توسعه در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی، شرکت‌ها مانند احسان مارکت باید همیشه به بهبود فناوری خود توجه کنند. به این ترتیب آنها می توانند مشتریان خود را با کیفیت برتری در خدمت دادن، رضایت دهند و به همین دلیل در صنعت رقابتی فروشگاه‌های اینترنتی، پایدار بمانند.

کاستی در تبلیغات و بازاریابی


امروزه تبلیغات بازاریابی برای تمامی شرکت ها و کسب و کارها بسیار اهمیت دارد و بیشتر آنها سعی دارند تا با استفاده از روش های بازاریابی موثر، به فروش بیشتری دست یابند. با این حال، تجربه نشان می دهد که برخی کسب و کارها هنوز نتوانسته اند به بهترین شکل ممکن از تبلیغات استفاده کنند، به طوری که بتوانند به فروشگاه خود بسیاری از مشتریان جدید را جذب کنند.

یکی از فروشگاه های اینترنتی که در این زمینه توجه چشمگیری به خود جلب کرده است، فروشگاه اینترنتی احسان مارکت است. این فروشگاه با بهره گیری از روش های نوین بازاریابی موفق به جذب بیشترین تعداد ممکن از مشتریان خود شده است. احسان مارکت با بهره گیری از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات در پلتفرم های مجازی و بنرهای تبلیغاتی موفق به جذب مشتریان بسیاری شده است.

همچنین احسان مارکت با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، توانسته است کاربران خود را ارضا کند و بنابراین این فروشگاه از مزایایی نظیر افزایش فروش و سودآوری بهره مند شده است. به طور کلی، بازاریابی درست و حرفه ای می تواند به کسب و کارهای اینترنتی کمک کند تا ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنند و بتوانند به مشتریان جدیدی دست یابند. با بهره گیری از تبلیغات و بازاریابی موثر، فروشگاه های اینترنتی می توانند فروش خود را به وسیله جذب مشتریان بیشتر و شناسایی روش های بهتر فروش، افزایش دهند.

رانت‌خواری در بازار خوراکی های داخلی


رانت‌خواری در بازار خوراکی های داخلی به عنوان یکی از مسائلی است که به صورت گسترده در کشور ما رواج دارد. این رفتار غیر اخلاقی و غیرحرفه‌ای، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گاهی بارها مشاهده شده است. در این بین، فروشگاه اینترنتی احسان مارکت نیز از حوزه‌هایی است که با رانت‌خواری و تخلفات اخلاقی مواجه شده است.

فروشگاه اینترنتی احسان مارکت در زمینه فروش محصولات متنوع خوراکی، با کیفیت و با قیمت مناسب فعالیت می‌کند. با وجود سابقه خوبی که احسان مارکت در زمینه ارائه خدمات به مشتریان دارد، اما متاسفانه برخی فرصت‌طلبان تصمیم گرفته‌اند از این فضایی پر از امکانات به نفع خودشان استفاده کنند و با قیمت بالا و کیفیت پایین خدمات را به مشتریان ارائه کنند. این رفتار، هم می‌تواند مشتریان را ناخوشایند کند و هم در بلند مدت آسیب هایی برای فروشگاه ایجاد کند.

اما فروشگاه احسان مارکت همواره پاسخگوی مشتریان خود بوده و تلاش می‌کند با پیگیری دقیق و داشتن تیم اختصاصی برای کنترل کیفیت و قیمت، اینگونه رفتار های غیر اخلاقی را جلوگیری نماید. همچنین، برای رفع هر ایرادی که در فرآیند خرید و گارانتی صورت گرفته باشد، تلاش می‌کند با دقت و سرعت خدمات پس از فروش جایگزینی محصول یا بازپرداخت وجه را به مشتریان ارائه دهد.

به طور کلی، باید گفت که بازار خوراکی‌های داخلی در پیشرفت چشمگیری قرار دارد و احسان مارکت نیز برای شناسایی نیاز‌های مشتریان خود در حال تکامل است. با این حال، بهتر است مشتریان نیز با خرید از فروشگاه‌های درست و با کیفیت شایسته خود باشند و در مقابل این رفتارهای نامناسب با تصمیم‌گیری مناسب در حفظ حقوق خود و دیگران نیز تلاش کنند.



خرید خوراکی های خارجی
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن